Waarom narrowcasting ook voor de retail interessant is

Narrowcasting

Als je ondernemer bent je misschien wel eigenaar of beheerder bent van een zaak in de retailwereld, dan heb je vast wel eens gehoord van narrowcasting en de mogelijkheden die dit biedt. Narrowcasting uit zich in een manier van communiceren tot een beperkt publiek, maar wel publiek dat echt op deze informatie zit te wachten. In de retail biedt dit boeiende opties. In telefoonzaken en andere elektronicawinkels zien we dit verschijnsel al langer. Ben je in het bezit van bijvoorbeeld een kledingwinkel? Dan loont het de moeite dit voorbeeld te volgen.

Narrowcasting

Hoe komt narrowcasting in kledingwinkels tot uiting?

Narrowcasting inzetten in een kledingwinkel zou je op verschillende manieren kunnen doen. Zo kun je op een slimme (lees: drukke) plek in je winkel een scherm plaatsen zodat je daarop bepaalde producten extra aandacht kunt geven. Dit kan de nieuwste collectie zijn, of misschien is het wel een afprijzing van oudere collecties. Wat je ook kunt doen, is een of meerdere schermen bij de balie houden of aan een verkoper in de winkel meegeven. Bij vragen van een klant kun je met info op het scherm een verkooppraatje extra kracht bij zetten.